fredag 26 mars 2010

Lantz i P4

Jeeez! har ni lyssnat på radioprogrammet Lantz i P4 någon gång? jag har aldrig varit med om någon värre människa än henne till att prata, hon snackar och snackar - men får aldrig någonting sagt, maken till ointressant person! jag undrar om det finns någon benämning på detta inom psykiatrin - att älska att höra sin egen röst? Jag brukar ha på radion när jag sitter och läser och jag har flera gånger råkat ut för detta att jag känner mig alldeles konstig! nervös på något sätt - och då förstått att det är hon, den där människan Lantz som sitter och babblar i radion igen! det är som att ha Piff och Puff i en och samma person - men ändå i varsitt öra.

Hon har en sidekick också, jag vet inte vad han heter - det spelar heller ingen roll, hans uppgift är bara att vara bollplank åt henne, hon babblar på och ställer en fråga till honom, han svarar någonting helt kort - och så ger hon ett eget dräpande svar på sin egen fråga, för man märker snart att hon tycker själv att hon är så intelligent och oerhört rolig - ja hon är så intelligent och ställer så finurliga frågor till sig själv att hon flera gånger i radioprogrammet måste göra en kort paus för att förklara för oss lyssnare hur finurligt rolig och intelligent hon är, och vad det är som hon egentligen menar.

På P4´s webbsida, presenteras dagens Lantz i P4 och vad som där kommer att diskuteras, idag (fredag 26 mars) behandlas bl.a ämnena:

RÖSTFUSK, GLESBYGD Sveriges Television och SOLEN i samma historia.
Vi hör röster från Lycksele, från TV-huset i Stockholm och kanske, kanske en känd gäspning. Ja, i förstone låter det måhända lite luddigt, men alla frågetecken kommer att rätas ut! Och vi ställer till med frågesporten "Vulkan eller vulva?" där vi har en bildfråga, President Barack Obamas nya sjukvårdsreform, hur harmagedon ser ut, Dessutom undrar vi var vår högskoleminister Tobias Krantz är. När hörde ni hans röst, kände hans doft och såg hans anlete framför er när ni blundade senast? Och så närmar vi oss det brännheta debattämnet Facebook. Ska Annika gå med eller inte?


Ja hur lockande är inte detta? precis som vi inom telefonin kan välja NIX programmet som sållar bort försäljare o.d borde det finnas ett NIX i radio och tv så man kunde välja bort vissa personer.

Inga kommentarer: