torsdag 17 september 2009

Sista dagen!

Se på Jim Carrey! precis som han, så springer jag idag runt på ängarna omkring Grästorp - jublande av lycka! bojorna är kastade! - fri! - äntligen fri! Idag torsdagen den 17 september 2009 är min allra sista dag som anställd på Saab Automobile. Efter närmare 24 år på företaget - inte ett tack, inte ett hej - men det hade jag inte heller väntat mig. Aldrig mera skall jag stiga ner i "gruvan", ner i mörkret och oljedimman. Adjö alla skitchefer och småpåvar, åt helvete med er och era jävla skitbilar. Jag har varje gång det varit tal om uppsägningar hoppats att jag skall få gå, och när jag tillslut fick beskedet i december 2008 tog jag emot det med lättnad, jag känner ingen som helst oro inför framtiden - vad jag än kommer att syssla med, och var jag än hamnar i livet så vet jag att jag kommer att vara i himlen - för jag har redan varit i helvetet (gammal klyscha av från Vietnam), det enda jag ångrar är att jag inte slutat tidigare. Adjö också till alla goda vänner och kompisar som knegar på! hoppas ni får det bra och att ni får behålla hälsan. Vi ses och hörs!

Inga kommentarer: