onsdag 30 september 2009

Höst!

Det märks att det är höst! på morgonen är det frost i gräset och när jag ska slänga sopor har locket till min soptuna frusit fast, mörkt, regnigt och kallt, ganska skönt ändå, vi slipper ju mygg och knott. Idag har jag besökt Nossebro marknad - för första gången faktiskt! köpte kallsingar och strumpor, det var soligt och mycket folk. Idag ställde jag också in husvagnen på vinterförvaring, jag tror mina grannar är ganska så nöjda med det, den stod parkerad precis utanför deras vardagsrumsfönster. På gården vi ställde den bodde det en trevlig hund som hette Herman, en Västgötaspets, han hade minst sex fotbollar, riktiga läderkulor, sönderbitna varenda en, sex fotbollar - det är mer än mina tjejer har tillsammans - kanske skulle man skaffat hund istället? ..eh! ..istället för husvagn menar jag ..så klart!

Inga kommentarer: