lördag 26 september 2009

Idol - ett skräp program!

Mina barn tycker om att titta på Idol som går i TV4, även jag har tittat, tycker det är lite kul med uttagningarna då många chansar vilt för att få komma med i programmet, men resten av serien där de ska sjunga bra för att gå vidare tycker jag inte är särskillt roligt så det har jag inte sett. Nu avslöjar Aftonbladet att juryn använder ord och meningar som "vi knäcker henne!" - det är inte okey! är man 16 år, så tror man på det som mamma har sagt, för det är sanning, nämnligen att man sjunger vackrast i hela världen, de flesta som sökt och kommit med i tävlingen är barn och ska behandlas som barn, och barn "knäcker" man inte bara för att man vill "göra TV".

Juryn lät 16-åriga Durna Erdebilci hoppas på en kvalplats bara för att få se henne bryta ihop i tv. I ett ocensurerat klipp på TV4 Play avslöjas den cyniska planen. – Vi tisslar och tasslar och så får hon vara kvar, så knäcker vi henne i morgon, säger Laila Bagge mitt i Durnas framträdande.

LAILA: Oj oj oj oj oj oj oj. LAILA: Hon sjunger i fel tonart. ANDREAS: Om vi tisslar och tasslar med henne och bara hänger så länge som möjligt. LAILA: Ja, hon sjunger för fan i en annan tonart. ANDREAS: Ja, men vi tisslar ändå. LAILA: Vi tisslar och tasslar. ANDREAS: Och sen får hon vara kvar. LAILA: Vi tisslar och tasslar och så får hon vara kvar så knäcker vi henne i morgon. LAILA: Vi gör tv.

Att knäcka barn i TV är inte min form av underhållning, låt dem göra sin TV - Det finns annat att titta på!

Inga kommentarer: