lördag 12 september 2009

Liverpool förlorar sina vackra tröjor

(AB 12/9 -09) En lång era är över för Liverpool. På fredag tas Carlsberg bort från matchtröjan och ger plats för en ny sponsor. Det danska ölmärket har prytt Liverpooltröjan sedan 1992 och är i och med det den mest långlivade tröjsponsorn i Premier League.

Så sker det igen* vad är Liverpool utan den vackert röda Carlsbergtröjan? Visserligen är jag en Forestsupporter och som sådan tyckte jag att det var tråkigt när Forest bytte sponsor från den Kanadensiska öljätten Labatts till något tråkigt försäkringsbolag (tror jag att det var). I min värld är den perfekta matchningen öl + fotboll, it´s a match made in heaven! Det fungerar så inom publiksporterna att man helt enkelt MÅSTE ändra på sina produkter, anledningen stavas profit, omsättningen på supporterprodukter är enorm och många lag gör ändringar varje år, den som inte gör det går miste om enorma summor. Vad som nu skall pryda Liverpooltröjorna avslöjas inte - och jag bryr mej inte heller!

*syftar på mitt tidigare inlägg om Abbas produkt Kalles kaviar som också ändrat på sin logotype: http://dodstrakigt.blogspot.com/2009/04/fran-fet-rom-till-klen-sillmjolke.html

Inga kommentarer: