torsdag 17 september 2009

Islam

Jag har här på bloggen skrivit lite om vad jag tycker om islam och jag känner att jag vill förtydliga mig, när jag på diskussionsforum har fört diskussioner har jag märkt att det finns en kunskapsklyfta om just islam som är stor - för att inte säga enorm!

Det är år 2009 nu, man får tro på gudar - men vi måste se till att de som vill göra detta, gör det på ett sådant sätt att deras tro inte kan påverka vardagen för de människor som inte gör det d.v.s de människor som sätter VETENSKAP och FORSKNING före sagor. Varför ger jag mig på just islam och inte andra religioner? -för att Islam (jag skriver det igen!) är en aggressiv och ständigt expanderande religion som fått fäste i vårt land, och som - om vi låter den få än starkare fäste - hotar oss och vårt sätt att leva.

Inga kommentarer: