lördag 18 september 2010

Vad döljer Federley?

Federley fick ta emot flera slag och sparkar. Innan männen flydde stal de även hans plånbok. Den hittades senare länsad.

Fredrick Federley fördes chockad men utan allvarligare skador till sjukhus för vård.

Säkerhetspolisen tar över utredningen gällande misshandlade Centerpolitikern Fredrick Federley. Han misshandlades i närheten av sin bostad i södra Stockholm på onsdagskvällen. Fyra gärningsmän slog ner riksdagsmannen och stal hans plånbok. Ingen misstänkt har gripits.


länk till ovanstående: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4015634

Jag minns själv att jag hörde detta i nyheterna på radion denna dag, de stal hans plånbok som senare hittades länsad.
Nu säger Federley att han "tror inte att det var rån" anledningen till detta skulle vara att han "fick behålla pengarna han hade i fickan"

Tänk er nu själva, cenariot: han blir misshandlad med flera slag och sparkar, förövarna stjäl hans plånbok - och det finns samtidigt flera vittnen, "tror inte det var rån"??? -vad är då rån? måste förövarna gå igenom över och under käke med tång i hand på jakt efter guldtänder? när jag läser detta anar jag inte ugglor i mossen, Ugglorna i mossen ser jag tydligt och de ropar HOOO-Hooo-hooo!

Varför berättar han inte? vad är det han håller inne? Vad är det som unge herr Federley inte vill säga till oss så här dagarna före valet?

5 kommentarer:

Federley sa...

Jag måste säga att ditt blogginlägg är under all kritik. Du har ingen aning om vad som skett så låt bli att spekulera. Har du frågor så ring gärna.

Det jag fick veta när jag fick tillbaka mina saker som var deponerade på sjukhuset var att de innehöll båda mina mobiler och mina kontanter. Du kanske tycker det känns som rån efter det men jag är tveksam. Men det är heller inte min uppgift att undersöka. inte heller din. O döljer gör jag ingenting.

Anonym sa...

Många tillhörigheter hamnade utspridda på trottoaren, varpå en person plockade upp en plånbok.
Så avsikten behöver inte vara ett rån.

-DES- sa...

Du får tycka vad du vill om mitt blogginlägg, men faktum är att flera saker talar mot varann.

1. förövarna stal och länsade din plånbok och du anser dig inte ha blivit rånad.

2.hur definierar man alvarligt? enl polisen blev du inte alvarligt skadad, på foton som jag sett på dig ser du ut att ha fått en rejäl omgång och du har flera dagar efteråt fortfarande minnesluckor, är inte det ganska alvarligt?

3. Flera vittnen har sett (eller tror sig ha sett) förövarna både på väg till dig, och vid misshandeln, det finns relativt många övervakningskameror i Stockholm, SÄPO har kopplats på fallet, - men ändå har fortfarande ingen gripits.

Fredrick du är en offentlig person, du är politiker, du har blivit misshandlad tidigare, är det konstigt att medborgarna oroar mig för dig? och för utvecklingen i samhället? tänk om Lisbeth Palme skulle sagt så som du "låt bli att spekulera" ärligt talat Fredrick nu anar jag ugglorna i mossen ännu mer!

Polisbevakning måste kännas tryggt! nu står ditt politiska parti på fallrepet för även om borgarna får behålla makten så är det inte säkert att Centerpartiet klarar av att ta sig över 4% spärren och vad händer då med unge Herr Federleys polisbevakning? -den försvinner, men kanske finns det ett sätt att behålla den ändå?

Kanske är det så att din "misshandel" var arrangerad av dig själv och dina kompisar? är det därför som du inte vill att någon skall "spekulera" i ditt fall?

Särskillt för en man som klär ut sig i kvinnokläder skulle väl en fortsatt polisbevakning vara åtråvärd, nästan så man skulle göra vad som helst för den?

Federley sa...

Det här var lönlöst. Det kanske var jag som låg bakom den eller de 7 familjer som styr världen...

-DES- sa...

Vad skönt att ha en hjärnskada att plocka fram när frågorna börjar bli jobbiga.