tisdag 7 september 2010

Sverige - San Marino

Ikväll EM-kvalar Sverige, vi möter då San Marino på Swedbank arena i Malmö, matchen visas i Tv10 en ny kanal vars första sändning blir just denna match.

Sedan segermatchen mot Ungern(2-0) som jag tycker var rent dålig, har det varit ett j-la massa skriverier om olika spelare, särskillt om Zlatan, men hur bra är han egentligen? får han en smörpass precis framför mål, då är han enormt bra - men hur ofta får han det? och hur är det med konditionen? i ungernmatchen ville han bytas ut för att han inte orkade, men då hade sverige gjort sina 3 byten redan, så han fick lunka på, jag tycker han är en bra spelare, men han har alldeles för mycket divalater för sig, styr och ställer med sina medspelare, svensk massmedia behandlar honom som en kung, eller en primadonna - men den klassen håller han inte, så stor är han inte!

Zlatan har gått ut med att han inte kommer att avsluta sin karriär i Malmö FF, var det någon som trodde det? har det någonsin hänt? inte ens mediokra spelare som Håkan Mild eller Thomas Brolin avslutade sina karriärer i någon av sina moderklubbar, Thomas Brolin - vart gick han efter fiaskot i Chrystal Palace? till IFK Norrköping? till GIF Sundsvall? till Näsvikens IK? - nä! han varvade ner i Hudiksvalls ABK i division 2, och det för att han tyckte att det var kul att spela fotboll, oftast brukar det vara så att det väntar en tränarkarriär efter proffslivet. Zlatan har pengar så det räcker, han behöver inte göra någonting när han lägger av.

Jag vill se Kim Källström från start ikväll, en kille med ett kanonskott, och jag vill se honom avlossa den kanonen fler gånger än senast mot Ungern.

Ungern och San Marino - inga större skalper direkt, snarare C än B nationer i fotbolls sammanhang, jag hoppas inte på en vinst ikväll - Jag KRÄVER det, med rätta.

Sverige - San Marino, Tv10, kl 19:30-22:15, kommentatorer: Henrik Strömblad och Ola Andersson. Direkt. Själv kommer jag nog zappa en del mellan kanalerna och matchen Holland - Finland, TV4Sport, kl 20:25-22:30, kommentator Robert Perlskog.

Inga kommentarer: