måndag 6 september 2010

Negative campaigning

Valaffischer varför sätter man upp dem egentligen? jag antar att de har samma funktion som ballonger på ett barnkalas, de påminner oss om att det är valtider - om detta nu undgått någon. Jag tycker bara att de är tråkiga och intetsägande, partierna värvar knappast någon röst på sina valaffischer, på torra, snusförnuftiga, utslitna ord och fraser, typ vård, skola, omsorg, jobb åt unga - ja ni känner igen dem!. Även om valaffischer kan vara tråkiga och fula så är det ingenting emot vad trasiga valaffischer är.

Någonting som däremot kan vara riktigt kul är när någon varit framme och visat lite kreativitet, ritat, kanske en mustasch, förändrat eller kommenterat bildens budskap, ja det tycker jag iallafall, jag tycker att det ska vara tillåtet att göra så, negative campaigning är inne nu! kan vi inte bara bestämma att vi vid nästa val gör detta, hela familjer som går ut och förändrar andra partiers valaffischer med tusch, kritor, pennor, jag tror faktiskt att detta på sikt skulle få folk att engagera sig mera i politiken, eller vad tror ni?

Kul?

Inga kommentarer: