torsdag 16 april 2009

Det skall vara Brittiskt!

Rule Britannia, Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves.

Jag saknar Tipsextra - Jag älskade det programmet! vad tomt och tyst det är på Lördagskvällarna utan. Vi hade Canal+ ett tag men vi tyckte att det blev för dyrt, jag saknar sorlet på läktarna, "plinget i rutan", reportagen, och så naturligtvis den genuina brittiska fotbollen - inte den vackraste! men det är kamp, kamp, kamp i nittio minuter, det är kapningar, skallningar, armbågar det är knän och tacklingar och blod, det är en kamp! - men en ärlig kamp! så är det ingen annanstans, inte i Italien och inte i Spanien - den fotbollen tycker jag kännetecknas av teater, finlir, filmningar ..fusk! hmmm! jag tror jag får omvärdera min syn på Canal+, Brittisk fotboll är värd vartenda öre.
Såg du matchen Chelsea - Liverpool som gick nu i veckan snacka om propagandafotboll - av bästa märke!.
Själv är jag Forest supporter, så den sortens fotboll är jag inte bortskämmd med - men en dag ..då!

Inga kommentarer: