onsdag 29 april 2009

Radions program 3

Jag lyssnade idag (Ons 29/4) på "Sverigesriksradios program 3" tror den heter så, P3, det är ingen kanal jag brukar lyssna på, därför att allting som sägs och diskuteras är på en så katastrofalt låg nivå, denna dag var inget undantag! i studion fanns två, kanske tre individer varav en var manlig, eller skall vi säga - en pojke, det var nog inget fel på den goda viljan, den fanns där, liksom tekniken och grammofonarkivet (heter det fortfarande så?) det var mera ämnena, själva grunden till det som de så gärna ville låta sina unga näbbar kvittra om - det saknades! det verkade som man tagit små notiser ur dagspressen som man tydligen ansåg vara av allmänintresse, det första viktiga ämnet var att en anställd på ett företag i stockholmstrakten hade blivit alvarligt skadad av en robot på sin arbetsplats, här var naturligtvis upplägget att "robotarna tar över" -en våt dröm för alla sci-fi älskare och tydligen för programmakarna som var närmast exalterade över ämnet, men för oss andra var det nog inte lika spännande, åt detta ämne ägnades ungefär en kvart av sändningstiden.

Nästa ämne som diskuterades var "Svennes", komikern Robert Gustavssons har tydligen ett dansband som han nu skall ta med ut på turné, detta tyckte jag lät intressant!, de i studion hade massor av frågor, om var och hur, så häpen jag blev när jag efter en kort stund insåg att alla de där frågorna som de ställt i studion skulle vi som lyssnade aldrig få något svar på! de ställde nämligen frågorna till varandra, här blev jag lite förbannad faktiskt! hur svårt kan det vara att som anställd på sveriges radio bemöda sig med att få en kort och enkel intervju med någon i Svennes? någon som kunde ge oss lyssnare svar. sammantaget var detta ett av de lägsta lågvattenmärkena jag varit med om, men det är klart - jag lyssnar ju inte dagligen på kanalen, så det kan ju hända att jag missat något.

Inga kommentarer: