lördag 11 april 2009

Lägesrapport

Jag gillar serietecknaren Martin Kellerman, det är han som ritar "Rocky" som du ser här ovanför, jag samlar på hans album.

I Torsdags väcktes jag av ett ståhej! en spindel hade siktats i ett av husets rum - det är jag som "fixar" dom i detta hem och det är därför som jag måste väckas. Den här var STOOOR, äcklig som fan! varje ben var tre centimeter långt - minst! och de var kraftiga! jag har alltid haft en spindelskräck men försöker att inte låtsas om den - för att barnen inte ska tro att spindlar är farliga, men på något sätt har de också denna fobi, kanske är det ärftligt? tre snabba slag med flugsmällan - sedan var sista tråden spunnen för honom - barna jublade! - klockan var åtta ...och JAG var redan dagens hjälte!!!.

Torsdagen fortsatte med att jag och M("-du skriver inte om mej på den där bloggen va?") åkte till IKEA, vi handlade inte mycket, lite växter, lampor, tavelramar - krafs!. På hemvägen åt vi pizza på ett ställe där vi brukade käka då vi bodde där, jag tog den jag alltid tagit - "Bagarens Special" - den var lika god nu som då!.

Fredagens uppvaknande var inte roligt!, vaknade tidigt, hade huvudvärk, "täppd i däsan" och en fruktansvärd tandvärk - senare kännde jag igen tandvärken - det är den jag alltid får när jag har bihåleinflammation, känns som om högra överkäken skall explodera, Well!...thats life!

Katten har funnit en intressant vän i trädgården - en Igelkott, hon släpper den inte med blicken!, jag tror det är samma igelkott som bott här i några år så den är nog van vid katter.

Lördagen var en "Ordinary day", M´s mor och far var här på kaffe. Idag Söndag känner jag att min kropp besegrat baskiluskerna, de är på full reträtt hårt ansatta av kavalleri och infanteri - tror inte de får uppleva morgondagen, stor seger väntas!.

Inga kommentarer: