onsdag 8 april 2009

Onsdag

Idag har vi besökt Inovatum i Trollhättan, ett ställe jag lätt kan rekommendera, barnen hade fullt upp hela tiden och tycker att det är ett kul ställe, engagerad och kunnig personal, ett stort plus var att det inte var så mycket folk, familjebiljetten kostade 130kr.

Hämtade mina nya sommardäck i Vänersborg, så nu är de monterade - tyst och skönt glider man nu fram!, jag har en Saab 9-5, hade tidigare en Saab 9000CDE - den var mycket lättare att byta hjul på då den har styrpinnar för detta, vilket 9-5an saknar - konstruktionsmiss? eller vad tänkte de på egentligen?

Sitter här och njuter en kall pilsner - hade jag velat skriva! men njuter?-nja! köpte en ny sort "Guld källan" heter den - Jättesnygg burk! men innehållet är blaskigt som all billig budget öl är!, bryggeri? det står bara en inernetadress på burken "tomp.se", Tomp är en stor ölimportör, (importerar bl.a Zlatopramen) bryggningen av Guld källan har enligt Tomp lagts på "mikrobryggerier" och de skall då vara Skebo bruksbryggeri och Oppigårds bryggeri, Guld källan rekommenderar jag inte.
Jag såg att Tomp även hade en Ale, som heter "Banana bread beer" - en ale som smakar brännt bröd och banan, plötsligt smakar min lilla Guld källan riktigt gott.

2 kommentarer:

W Louise sa...

Bra att du skrev en insändare till "katthataren" =) Funderade på att göra det själv ett tag men tänkte att jaja vad kan man säga till en sån sur människa. Att kalla våra gosiga underbara katter för "skadedjur" *suck*, Katthataren skulle nog få se mycket mer skadedjur om inte våra älsklingar fick springa fria. Min Ferdinand är iaf én hejare på att jaga råttor och möss =) Glad påsk!

Anonym sa...

Trodde inte att Gävle Dagblad skulle ta med min insändare - det är ju lite "att ta i" att önska en annan människa canser! Glad Påsk!

-DES-