fredag 2 oktober 2009

Broder Daniel Forever

Jag har precis tittat på filmen Broder Daniel forever på kanal2, jag tyckte om den, fast jag tyckte den var i tunnaste laget, skulle naturligtvis tipsat om filmen om jag bara hade vetat om att den skulle visas.

I våras köpte jag en bok om just Broder Daniel - When we were winning, den var likt filmen jag nyss sett ganska ...tunn, jag hade önskat att författarna grävt mycket djupare, mycket bilder är det dock! boken är skriven av Martin Norberg och Klas Ekman, Martin var den som tog de första professionella bilderna på gruppen, Klas är frilandsjournalist, arbetar åt bl.a SvD, Metro och Sonic, det märks väl att den är skriven av fans till gruppen - för fans till gruppen, författarna har nämligen i boken helt missat att presentera bandmedlemmarna, är du ett stort fan av BD så äger du säkert redan den här boken - om inte! så tycker jag att den inte är ett måste, den känns för mycket som ett "hafsverk" - en gryta man kokt soppa i för profitens skull. When we were winning, 160 sidor, 2009, Telegram bokförlag/Schibsted. Mitt betyg på boken 2,5/5 .


Lyssna på låten No time for us: http://dodstrakigt.blogspot.com/2009/06/broder-daniel-no-time-for-us.html

Inga kommentarer: