torsdag 22 oktober 2009

GIK - Bäcken HC

Igår var jag i Lunnevi ishall och tittade på hockey, GIK tog emot Bäckens HC som kommer ifrån Göteborg. Jag har för mig att GIK gjorde mål redan i första anfallet i matchen ..och sedan rullade det på! GIK gjorde alla sina fem mål i första perioden och sedan var matchen punkterad, tyckte inte att någon egentligen stod ut mer än någon annan i GIK, och det är väll så det ska vara i ett välsmort maskineri? Grästorps målvakt Melker Trumars var som vanligt duktig, Bäckens målvakt var i 2a och 3dje perioden också mycket bra med många fina räddningar för sköts det gjorde det ordentligt! Matchen slutade 5-1.
Det här var Grästorps IKs femte raka vinst på fem matcher, det är roligt och bra stämmning i hallen, publiksiffran hörde jag inte men jag skulle gissa på någonstan runt 360 åskådare. hoppas den goda formen som GIK har håller i sig.
Öppet mål!

Här tror jag att det är Carl-Johan Svensson som lurat med sig hela Bäckens HC ner till korvkiosken.

Idag kan man för ovanlighetens skull läsa några rader i TT/ELA om GIK, det är en artikel om att målvakten Pontus Pettersson f.d Vänersborg HC gör comeback och har skrivit på för klubben. Adressen till den artikeln är: http://ttela.se/sport/1.615705

Inga kommentarer: