fredag 16 oktober 2009

Eva Eastwood - Vårt liv i repris


Eva Eastwood är Eva Östlunds artistnamn. Eva Eastwood, född 1967, svensk låtskrivare och sångerska.

Jag har hört om ditt nya liv
ditt nya jobb och din nya bil
inget nytt på något vis
vårt liv i repis

Trodde sen jag flyttade ut
att du skulle göra nåt du aldrig gjort förut
så sitter du och hon vid vår öppna spis
vårt liv i repris

Jag hörde att du grät
när jag inte längre var din
sen tog det väl en vecka eller två
innan hon fick flytta in

Du har möblerat om endel sen dess
men du bor ändå kvar på samma adress
och det är hon som kallar dig gullegris
vårt liv i repris

solo

Jag hörde att du grät
när jag inte längre var din
sen tog det väl en vecka eller två
innan hon fick flytta in

och här sitter jag och håller hand
med han som brukade fixa din bil ibland
och i dagens blad en förlovnings notis
vårt liv i repris

Jag har hört en del om dig
och inte är det mycket som har ändrat sig
inget nytt på något vis
vårt liv i repris.


Diskografi

  • The Beat Goes On (2009)
  • Well Well Well (2008)
  • Ton of Heart(2006)
  • En ny stil i stan (2004)
  • Roots Revival (2003)
  • Hot Chicks & Cool Cats (2001)
  • The Good Life I Have (2001)
  • Good Things Can Happen (1999)

Inga kommentarer: