lördag 8 augusti 2009

Friel

Någon dag före midsommar körde jag hemåt genom Friel, Friel ligger i Lidköpings kommun i västra Götaland, Jag vet egentligen inte varför men jag var nog ganska uttråkad så jag klämmde av några bilder med kameran under tiden jag körde igenom Friel (nej-det är inte förbjudet, ja-jag var nykter).
Här bor Kennet, han har byggt både garage, altan, lagt nytt tak och klippt gräsmattan, jag tycker det ser ut som om det sitter en katt på skorstenen.


Det här var förut Friels lanthandel, nu är huset blått - ganska otippat!
någonstans i skogen här bredvid låg det förr i tiden en dansbana detta var för typ 60 år sedan - nu finns det nog inte ett spår kvar av den - eller?

Friels Mek Verkstad, arkitekten är för de allra flesta människorna okänd och målarn har inte dykt upp än, det har gått 50 år nu - säkert. Vad säger ni? blått?

Någon fyller år och vännerna har ställt en gammal båt med en skylt vid vägkanten. Träbåtar blir allt mer sällsynt, särskilt ekor, vet inte när jag sist såg en - som flöt. Friel åker man igenom ganska snabbt, tar någon minut - kanske två. Det finns ett gammalt grustag här som i folkmun heter "Grushôla" grustaget fylldes med vatten och var i många år ett populärt badställe, men när jag var där och tittade senast var det väldigt igenväxt - synd!

Thats all folks! vi är ute på Tunvägen - tror jag den heter - kan inte hålla reda på alla vägnamn inte ens googles sökmotor hittar något och jag orkar inte engagera mej djupare i det, tycker det kvittar - fast det är klart det är trevligare när vägarna har ett namn istället för ett nummer.

Inga kommentarer: