tisdag 25 augusti 2009

Fixstjärnan Asslani och bakgrundsmusiken

Svenska damlandslagets nya fixstjärna Kosovare Asslani är en tjej som ofta figurerar i tv reportagen, särskilt nu i dag börjar ju som bekant alvaret för tjejerna. Varför just denna söta flicka oftast dyker upp i reportagen vet jag inte, hon har spelat 11 landslagsmatcher och gjort 0 mål - så jag antar att det är för att hon är söt! En märklig sak jag lagt märke till är att när hon är med i tv reportagen så lägger de på amerikansk Rap som bakgrundsmusik till inslagen! varför? enligt tv sporten kommer hon ifrån "ett invandrartätt område i Vimmerby" - kanske så är det detta som är anledningen? eller så gillar hon rap musik - vem vet? Osökt kommer jag att tänka på den fantastiska bolltrollerskan Marta - brasilianskan som spelade i Umeå IK, när hon var med i tv reportagen hade de alltid brasiliansk sambamusik med visselpipor och rytmiskt dånande trummor i bakgrunden!

Förr i tiden var olika städer kända för olika saker t.ex så var Västerås kallat för Gurkstaden anledningen var naturligtvis att de odlade och sålde mycket gurka i och omkring just den staden, Ängelholm kallades för Lergökstaden - om någon tjej i landslaget kommer ifrån Ängelholm det vet jag inte - men om det någongång skulle spela en flicka ifrån just Ängelholm i landslaget så kräver jag att de spelar lergök som bakgrundsmusik till de tv inslag vi då kommer att få se om henne och om det någon gång spelar en flicka ifrån mörkaste Afrika i landslaget så vill jag höra bongotrummor - bara så ni vet!

Inga kommentarer: