onsdag 29 december 2010

Stereotyper

I sin bloggprofil kan man skriva lite om vad man själv tycker om, t.ex kan man skriva att man gillar popmusik om man gillar det, då kan man sedan klicka på ordet popmusik och fram kommer en lista på andra bloggar från hela världen, vars skapare också tycker om popmusik ..ja ni fattar va? ganska bra om man vill hitta likasinnade.
I min presentation har jag skrivit att jag gillar Punk, Oi, Psychobilly, Rockabilly, Ska och ...Marschmusik!!!

Klickar jag på ordet Marschmusik får jag en lista, en ganska kort, innehållande:
sju bloggar från Tyskland,
två från Österrike,
en från Schweiz,
en från USA, hans efternamn är ..Fritz!!
och så två från Sverige min, och en av en kille med ett tyskt efternamn.
.
Samtliga är dessutom män!!! va? snacka om stereotyper, själv är jag väl undantaget som bekräftar regeln, jag är inte från något tyskspråkigt land och är inte heller tyskättad, jag gillar bara att lyssna på marschmusik ibland.
..fast, det är klart, det vimmlar av olika stereotyper därute och man kanske ska vara glad att man tillhör en som kanske är lite skruvad, för det kunde alltid vara värre...

1 kommentar:

Bombshell in a Nutshell sa...

Hahah it ain't easy being a woman!

svar: Jaa, usch.