måndag 27 december 2010

Jag vill ha skottpengar!

Man skulle kunna tro att det var skottår i år, eller att man bodde i Skottland, så mycket som man fått skotta. Idag är det iallafall fint väder och inte så förbannat kallt heller, igår kväll spelade vi lite spel här hemma bl.a ett stavningsspel som går ut på att bilda så många ord som möjligt på tid, det var kul, både min Dooley's och min Jäger tog slut.

Malin hade hyrt Bröderna Karlsson, en sängkammarfars, tyckte inte att den var något vidare, lite smårolig emellamåt, se den inte om du inte gillar just sängkammarfarser, mitt betyg på den 2/5 och det är en svag tvåa.

Idag var jag på bolaget för att fylla på förrådet, men då har de slutat sälja Dooley's här, det går förresten att blanda Dooley's och Jäger, det smakar ...Dooley's med Jäger.
Nu vill de att jag ska ut och skotta igen, barnen vill att jag ska skotta gångar åt katten ute i trädgården ..ja ja vad gör man inte! ..(forts 15:45) Puh! Försöker se på det som en form av motion.
Kom det någon tomte till er? själv var jag ute och köpte tidningen (hooo hooo hooo!) min kompis Liam (3,5 år) var med och det var riktigt roligt för han tror på tomten, min tös Alva var inte helt 100 på vem det var där bakom masken, hon frågade mig flera gånger senare på kvällen "-det var väl du som var tomten pappa?" men jag drog lite med svaret, sen när hon skulle gå och lägga sig så berättade jag att det var jag som var tomten "-det visste jag hela tiden!" -jasså visste du det? sa jag och då tittade hon lite smålurigt på mig och sa "-jag såg det på dina skor" -jaha! sa jag. Faktum är att jag inte hade mina skor på mig, jag hade farsans gamla galoscher och de har hon nog aldrig sett förut.

Ikväll kl 21:00 är det Premier League fotboll på kanal 10, Arsenal tar emot Chelsea hemma på Emirates Stadium, sändningen börjar 20:30.

Såg ni förresten Mr Beans semester (Mr Bean's holiday) gick på juldagen i trean, kul film men jag såg den inte från början, när jag började titta hade han på sig en tysk uniform för någon filminspelning.När jag såg Mr Bean i tysk uniform slog det mig att jag hade en bild sparad på datorn med Brian Jones, fd sångare i Rolling Stones, han har också varit på semester ..i uniform.Tycker det verkar som att engelsmän i synnerhet har en förkärlek till gamla tyska uniformer, vem minns inte Prins Harry på maskerad? eller gamle Lemmy med dödskallemärkt hatt på skulten?
Skulle vi kunna få se detsamma i Sverige? Håkan Hellström på semester i kiel med nyshoppad kriegsmarine uniform, Kungen i tysk hatt, Prinsessan Madeleine på maskerad med hakkorsarmbindel eller varför inte en svensk f.d tv-såpa stjärna som förlänger sina femton minuter i strålkastarljuset med en tröja hon blivit pålurad? extended time - ten seconds, visa pattarna så får du popcorn!

Inga kommentarer: