lördag 18 december 2010

Mr Mean köper gran

Idag har jag köpt en gran. En markägare säljer granar i Tengene, 90 kronor styck, riktigt bra pris. Jag tittade på en först och den såg helt okey ut, sedan såg jag att han ställt några lite längre bort, när jag tittat på dem och bestämt mig för att ta den som jag tittade på först, ja då stod det naturligtvis en annan kille och höll i just den, han stod där och granskade, jag tänkte "släpp, släpp, släpp" just då kom han som sålde granarna fram och undrade hur det gick för mig, om jag hittade någon som passade, jo då sa jag, jag hade tänkt att ta den sa jag och pekade på granen som den andre killen bredvid stod och höll i, "men den kanske du ska ha" sa jag till honom, och han bara " va? näeh, har du tänkt att ta den så får la du ta den" så jag tog den, fräckt va? kändes nästan lite elakt.

Inga kommentarer: