fredag 31 december 2010

Gott nytt år

I förrgår handlade jag på Lidl i Trollhättan, när jag betalat hörde jag att det var ett j-la tjafs bredvid, där stod en kille och sålde raketer och framför honom stod ett gäng långa ..mörka killar ..kanske Somalier??? de passerar ju tvåmeterssträcket när de är tolv år, anyway, de tjafsade, killen vid kassan ville se legitimation och de långa mörka killarna hade ingen -MEN - de var arton år, sa de.

-ni måste visa leg annars får jag inte sälja till er!
-vaffö? vi är arton.
-men ..jag måste se leg!
-vi har inget, men vi är arton, alla.
-lagen säger att jag får inte sälja till er om ni inte visar upp legitimation.
-vaffö?

..ja så där höll det på, jag avundades honom - icke!!!

Ska ni skjuta raketer? själv har jag inga köpt, och tycker inte heller att det är särskillt roligt längre, tycker synd om alla hundar och katter, det är väl okey om alla bränner av sina raketer vid tolvslaget eller däromkring, och det gör väl de flesta också, värre var det förr, då sköts det i en vecka före nyår och sedan en vecka efter, kanske har raketerna blivit dyrare? kanske har försäljarna bättre koll? säkert både och!
Förr tyckte jag att det var roligt med raketer! ju fullare jag var, destå roligare hade jag! och så siktade jag alltid på andra människor.
Ska ni ha riktigt roligt med era raketer så ska ni se till att berusa er ordentligt först.
Gott nytt år alla läsare!!!

Inga kommentarer: