tisdag 8 februari 2011

Stackars Torres

Tycker vi synd om Fernando Torres? Bilden här ovanför är från dagens Aftonbladet Torres citat är taget från en intervju som tidningen The People gjort där Torres talar om just den dagen då Chelsea FC gjorde upp affären med Liverpool FC om köpet av honom och som så ofta är citatet ryckt ur sitt sammanhang:

" – När jag vaknade på morgonen
visste jag inte om jag skulle bli en Chelsea-spelare
eller Liverpool-spelare.
Det var förmodligen en av de värsta dagarna i mitt liv,
men med en glad avslutning."
.
Vem skulle inte känna av en "körare i magen" och lite extra nervositet den dagen då hela fotbollsvärldens blickar riktades emot en? jag skulle säkert också beteckna dagen som "den värsta i mitt liv" - men med en glad avslutning! faktum är att Torres i samband med sitt klubbyte också höjde sin lön ett snäpp då han gick från smått mediokra £110.000/vecka i Liverpool till lite finare £175.000/vecka i Chelsea, så det kan man gott säga var en "glad avslutning"
.
Premiärmatchen för det nya laget gick inget vidare, den stolte matadoren stod där med sitt svärd och sin cape och fick inte så mycket uträttat, han byttes ut efter 66 minuter, tillråga på allt så var debutmatchen mot hans tidigare lag Liverpool som dessutom vann matchen med 0-1, så det sved säkert! men vad kan man begära egentligen? han är ju bara en människa precis som vi andra, trots hög lön, feta rubriker, samt det faktum att han är den fjärde dyraste fotbollsspelaren i världen så är fotboll en lagsport som bygger på samarbete och hur mycket samarbete och samspel kan laget ha byggt upp på ynka fem (5) dagar?
.
"Fernando Torres debut var skamlig" - är en rubrik i Aftonbladet som själva citerat BBC, och det är klart att det inte var den bästa debuten i historien men är inte massmedia lite väl snabba att döma och chavottera? Dagens massmedia är ingen gentlemannaklubb precis.
Precis som jag skrev om Zlatan så blåser massmedia upp en bubbla, som de själva gärna sticker nålen i om det inte riktigt gick som det var tänkt - med feta rubriker.
Själv tror jag på fina tider för både Torres och Chelsea, men alla kan ha en dålig dag, glöm inte det!

1 kommentar:

Jonas sa...

Stackars Torres!

Aftonhoran i ett nötskal!