fredag 29 maj 2009

Substantiv, Adjektiv, Verb, Adverb

Måste erkänna att jag hade rätt svårt för att lära mej de olika ordklasserna när jag gick i skolan, jag tyckte det var ett onödigt vetande - det tycker jag fortfarande! nu hittade jag ett sätt som gav en bra förklaring av de olika klasserna - synd att de inte lärde ut med denna när jag gick i skolan, ..hade ju varit lite lättare då! :)


1.
Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "jävel" efter: klockfan, flaskjävel, skruvjävel osv.
2.
Adjektiv är ord du sätter "skit" före: skitbra, skitful, skitkort osv.
3.
Verb sätter du "utav helvete" efter: drack utav helvete, tänkte utav helvete, sov utav helvete osv.
4.
Adverb är ord som du kan sätta "förbannat" före: drack förbannat ofta, har dansat förbannat noga, har sovit förbannat länge osv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

You seems to be an expert in this field, excellent articles and keep up the great work, my buddy recommended me this.

My blog:
regroupement de credit et simulation rachat de credit

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar