onsdag 27 maj 2009

Lite av vart!

I kväll kl 18.00 TV6. Barcelona - Manchester United. Champions league final - missa inte! mitt tips är att Manchester vinner med uddamålet. Så här glatt var det förra året... hur blir det i år?

Förra helgen var jag ute och fiskade - fick inget, men det är skönt att komma ut i naturen, jag ror alltid ut - har gjort så sedan jag var liten, oftast till en ö som heter Bästholmen. Fotot är taget i väst-nordvästlig riktning, allra längst bort i horisonten skymtar man Dalsland. Det var många spår efter djur på ön bl.a Älg och Bäver! här ute är det också ett rikt fågelliv, högt över ön cirklade hela tiden en stor rovfågel - jag kunde inte avgöra vilken art, men de är mäktiga att se.

I söndags var familjen på Spikön i Trollhättan - i brist på annan sysselsättning!!! där finns en lekplats och mycket änder, duvor och småfåglar att se på, bäst som jag står där och tittar på fåglarna så kommer två kråkor farandes och tappar en gråsparv som de halv pickat sönder, han ligger blodig och sprattlar vid mina fötter - och vad kunnde jag göra? jag fick ju avliva honom, trampade på honom! - barnen undrade vad jag sysslade med, svårförklarat!


De är inte dåliga på att få ihop det!....de på G-P redaktionen alltså! Finns Hjärtum så finns Stjärtum! ..eller hur går ordstävet? I dagens tidning(27/5) har de funnit plats för en korsordslösning mitt i en Hagbard seriestrip!!!


Har du tänkt på att talessättet ... Det är inte farten som dödar - det är smällen! ...även funkar bra på engelska, It's not the fart that kills you - it's the smell! (fart=fis)

Inga kommentarer: