torsdag 21 maj 2009

Lite av vart!

Tisdag 19/5 var vi på klassfest med Alva och Stinas klass, vi gick tipspromenad och sedan fikade vi, det var så där lagom småtrevligt som det är när vuxna människor tvingas umgås med varann.

Onsdagen 20/5 besökte vi konserthuset i Grästorp, musikskolan hade konsert "Tribute to Abba" Min dotter Elin spelar tvärflöjt, hon spelade bl.a SOS, tyvärr satt vi näst längst bak i lokalen och fick de lokala "bokstavsbarnen" bakom oss (eller neuropsykiatriska funktionshinder som det heter, benämda med de flesta av alfabetets bokstäver DAMP, ADHD, MBD osv som resulterat i att de är hyperaktiva, de har ett behov av att höras och synas konstant) egentligen så var det bara en kille - men han fick ju med sej sina kompisar i busvisslingar, rop, klappa otakt mm både jag och M sa åt dem - men vad hjälpte det? bortsett från dem så var konserten jättebra!

I dag Torsdag var det metartävling i Nossan, jag fick med mej Alva och Stina dit cyklandes, bara för att titta på, som jag trodde så ledsnade dom efter fem minuter. Själv tyckte jag det var intressant vi träffade en kille som var ett riktigt proffs, han drog upp fisk i parti och minut, han hade mäskat och hade både maggots och mask som bete, han hade inte fått några abborrar utan bara "skräpfisk" - men det är ju tävling så allt räknas.


Inga kommentarer: