fredag 2 april 2010

Spår av vår

Myror, massor av myror, de såg ut att trivas rätt bra i solgasset, stod man riktigt nära kunde man höra att det riktigt fräste om stacken, miljoner små fötter som springer fram och tillbaka, otroligt att de har ordning i det kaoset.
Jag följde med farsan och hämtade ved vid hans sommarstuga, där märktes det tydligt att våren är här, från att skogen legat i det närmaste dödstyst i några månader hörs nu en eufoni av fågelsång, ett ormvråkspar seglade sakta över oss flera gånger på ca 10m höjd och högt ovanför dem massor av måsar som verkade ganska upprörda, ett par tranor såg vi också.

Sångsvanarna här ovanför fotade jag när jag gick en promenad i veckan, jag hörde dem på långt håll och de kom flygande rakt emot mej men tog en liten omväg när de upptäckte mej. Idag när jag klippte ett äppleträd flög åtta tranor högt ovanför mej - mäktigt! otroligt stora fåglar. Storskarven på bilden här nedanför fotade jag idag där han satt mitt i Nossan.
Samma häst, samma hage, en annan årstid!

Inga kommentarer: