fredag 15 april 2011

Bad Brains - Pay to cum



(wikipedia) Bad Brains är ett amerikanskt hardcoreband som bildades 1977 i Washington D.C. De är allmänt betraktade som pionjärer inom genren, trots att bandets medlemmar inte velat kalla sin musik för "hardcore". Alla medlemmarna är svarta och anhängare av Rastafari. Bad Brains spelade från början jazz fusion men medlemmarna upptäckte snart punkrock och bytte bana. Bandets tidiga skivor, men framför allt deras livespelningar under de första åren brukar räknas som ett tidigt exempel på hur hardcoremusiken utvecklades ur punk. Ofta räknas de till och med som det första hardcorebandet eftersom de startade upp scenen för genren i Washington D.C.

10 kommentarer:

Jonas sa...

KLASSIKER!

-DES- sa...

Ja en riktig klassiker, fast egentligen var jag ute efter The Whiskey Daredevils version där de mixat ihop Pay to cum med Led Zeppelins Immigrant song men hittade inte den på You tube, men om någon vill lyssna på den så finns den på Spotify.

-DES- sa...

..och då kan man inte skriva 'The' före Whiskey Daredevils för visserligen hittar Spotify sökmotorn Whiskey Daredevils låtar - men inte alla!!! dessutom stavas inte imigrant med två m.

Jonas sa...

Haha, jag får kolla upp den, den har jag inte hört. Du har bra musiksmak tycker jag allt. Gillar det mesta du lägger upp! Glöm inte att ta ett glas för Joey Ramone ikväll. 10 år sedan han dog idag :-(

-DES- sa...

Otroligt att det redan gått 10 år sedan Joey dog, du var den ende som uppmärksammade det (vad jag såg) och det ska du ha cred för.

Jonas sa...

Nya MOJO har en feting-artikel om Joey och Ramones.

-DES- sa...

http://www.mojo4music.com/blog/

Jonas sa...

Jag har varenda nummer av MOJO från 2001 nån gång, plus en hel del äldre med... grym tidning, men det tar en jävla plats!

-DES- sa...

Ja det är en bra tidning, fast dyr tycker jag. Sist jag prenumererade på något musikmagasin var det nog SA Sound Affects någon gång på -90 talet, förr prenumererade jag på en massa motor- och musiktidningar men när vi flyttade från Trollhättan till Grästorp slängde jag nästan allt vilket jag ångrar som fan nu, släng aldrig någonting!!!

Jonas sa...

Det är ett bra motto - Släng aldrig någonting! Jag läser varje UNCUT också, men det borde räcka med en. Visst är den rätt dyr men något ska man väl få unna sig :-)

Gillade tidningen POP också, även om de var lite väl elitistiska så hade de så skön stil. Där har jag kompletta samlingen kvar, den slänger/säljer jag då inte!