söndag 6 december 2009

Ett gott öl: Mariestads Export

Jag läser sällan reklam och det lilla jag läser tror jag mej inte påverkas av. Aftonbladet.se har på sin site en annonsplats som kallas Mittuppslaget, där gör de bl.a reklam för ett öl som jag skrivit om och dömt ut tidigare, Guldkällan, på reklambilderna för blasket har det satts fem plus (ABs karaktäristiska poängbedömnings prefix) Guldkällan är inget fem plus öl. Vill du dricka ett riktigt gott öl rekommenderar jag Mariestads Export.

Kort beskrivning: Mariestads tillverkades från början av Mariestads Bryggeri, ett av Sveriges första sk Bayerska bryggerier. År 1967 köptes det dock av Spendrups. Smaken är storslagen och till maträtter där kött ingår är Mariestads ett utmärkt dryckesval. Finns även som julbrygd, påskbrygd och sommarbrygd. Färg: Ljus bärnstensfärg. Doft: Utpräglad maltaromatisk doft med tydligt inslag av rostade toner. Smak: Tydlig maltfyllighet med liten balanserad sötma och lång maltrostad eftersmak.

Inga kommentarer: