måndag 14 december 2009

Bloggvärde

Ofta ser jag på en del bloggar en liten ruta där det står bloggvärde, t.ex bloggvärde 22.203 kr, min första tanke brukar vara att din jävla blogg där du berättar om när du senast la en fis skulle jag inte betala ett dyft för. Idag klickade jag på en sådan länk - min blogg är värd 8.821 kr, men det stämmer ju inte! min blogg är ovärdelig, vissa dagar är den värd en billion kronor, men det finns också dagar då den känns som en börda som jag gladeligen skulle skänka bort till vem som helst.

Mest värderad på bloggvärderings sidan var Carl Bildts blogg - Alla dessa dagar, den var värderad till 2.540.979 kr, näst där efter följde Blondinbellas blogg med ett värde på någonstans strax under Bildts blogg, jag har aldrig tidigare tittat på Blondinbellas blogg men jag föreställde mig den i min fantasi på ett visst tjejigt, självupptaget, larvigt och totalt (för mig) intetsägande vis - jag bara gör det! jag gick in och tittade och tyvärr besannades min i fantasin gjorda bild av den. I Blondinbellas första blogginlägg måndagen den 14 december berättar hon att hon sitter med en kompis på någon flygplats i USA, är jättetrött och väntar, någon har nyligen sagt till henne att hon är lik tennisspelerskan Kournikova hon tror att detta beror på att hon målat sina ögon för hårt och att hon pratar knagglig engelska, hon berättar också för oss att Anna Kournikova är både snygg och duktig (själv tror jag att det beror på att Blondinbella har samma pissgula hårfärg som alla ryska tanter har färgat sina 50-tals frillor med) hon avslutar sitt blogginlägg med orden "usch vad jag svammlar" och en bild på Kournikova med frågan till oss om de är lika, osäkerhet och svammel - Blondinbellas blogg! 30 st kommentarer har inlägget fått, jag öppnar inte kommentarsposten - jag behöver inte få det bekräftat att 30 st andra, lika osäkra och svammlande människor finns där ute och läser detta med intresse.

Vem är jag att döma andra? jag skriver ju knappt någonting självutlämnande alls, men det var heller inte min mening att skriva skit om Blondinbellas blogg, meningen var att skriva om hur illa jag tycker om att precis allting måste ha ett pris och att detta pris ständigt ska mätas i pengar, jag är inte det minsta avundsjuk på vare sig Bildt eller Bella, jag hoppas bara att deras bloggar ger dem någonting, någonting meningsfullt - precis det som min blogg ger mig.

Inga kommentarer: