måndag 25 juli 2011

Hur håller ni i gaffeln


Hur håller ni i gaffeln egentligen? varenda människa håller den uppochner, varför? Så länge jag gått och funderat på detta, och frågar man någon så säger de bara att det ska vara så - för så håller alla andra i sin gaffel. När jag jobbade på MEMA, ett företag som tillverkar bl.a bestick så satt jag ofta och stämplade besticken, stämpeln sitter som bekant på bestickets undersida, likadant när jag satt vid en stans och stansade in ett mönster, mönstret sitter lika bekant på bestickets ovansida, jag minns även en speciell sorts gaffel som var lite bredare på ena sidan, detta sa de att det var för att man skulle få med mer sås på gaffel när man åt, ni som äter med gaffeln uppochner hur får ni i er sås? använder ni efterrättsskeden? sugrör? eller slickar ni i er såsen när ingen ser? Om det nu är så att det de facto finns en kutym eller vett- och etikettsregel som säger att man ska hålla gaffeln uppochner så får ni jättegärna upplysa mig om detta, om inte - vänd genast på verktyget, eller förresten ät som ni vill, ni kan ju hålla i knivbladet och skära med handtaget och vänd gärna på skeden också för fan! mongon!!!

11 kommentarer:

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Gillar hur du liksom börjar ganska så trevligt, sen märker man att du blir mer irriterad också fan! och mongon!!! där på slutet. Du brinner för detta märker jag!

Själv äter jag nog "som man ska", men helst föredrar jag mat man äter med händerna, pizzaslicar, tacos, hamburgare och annat. Förresten har jag en vana/ovana att nästan alltid förtära hela måltiden utan knivhjälp.

-DES- sa...

Håller du gaffeln som på undre bilden då?
I USA äter de ofta bara med gaffeln det ser man t.ex ofta i Amerikanska filmer.

Anonym sa...

Äntligen någon som fattat! Kanske det är samma människor som har gaffeln upp och ner som äter hårdbrömackor och smörar på undersidan?

-DES- sa...

D'OH! Finns det verkligen folk som gör på detta viset? då får de i sig mer smör va? de kanske vet något som vi inte vet?

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Ja, jag äter med gaffeln som på nedre bilden, men jag kanske håller den lite snett ibland...

Hårdbrödmackor skulle man smöra på undersidan, får då blir det mindre smör på och smör är onyttigt - så sa de i skolan när jag växte upp... nu vet väl folk bättre?

-DES- sa...

så ovansidan på ett hårt bröd är den sidan med de stora djupa hålen?

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Ja, där det nyttiga smöret ska i hålen!

-DES- sa...

Ahaaaa! trodde det var undersidan, för jag har alltid smörat på andra sidan.

Jonas (SEX NOLL TVÅ) sa...

Enligt socialstyrelsen. Bra.

Undrar hur många som dött av svält medan denna diskussion pågått förresten?

-DES- sa...

Så jag smörar mitt hårdabröd på undersidan kanske ..men jag håller gaffeln på rätt håll åtminstonne hoppas nu att någon känner sig dum och vänder på gaffeln!!!MOuahAHAHAHaaaaa!

Anonym sa...

Apropå gaffel,kanske man ska börja skotta snö med skyffeln felvänd också.Det torde bli ett evighetsjobb det.Nä jag vänder gaffeln rätt jag.
Har man jobbat med att skotta grus så är det inget att fundera på....