onsdag 15 juni 2011

Halmstads sommar lager

Wow!, solglasögon på! inte för det vackra vädrets skull men detta ljusa öl är ett av de ljusaste jag druckit, okej det ska sägas med en gång, detta är ett öl som inte kommer att gå till historien, den smått mesiga alkoholhalten 4,7 skänker ölet en blaskighet som skvallrar om att detta inte är ett öl för en karl, ändå har jag fastnat för den, främst för dess mycket tydliga smak av citrus. Personligen tycker jag att det bryggs på tok för lite fruktöl i sverige och denna bryggds citrussmak räknas säkert inte som ett fruktöl men det måste vara något av det mest lyckade Krönleins bryggerier vaskat fram. Jag dricker den redigt kall och blundar jag en kort sekund så befinner jag mig där, på Tylösand eller Östra strandens varma långgrunda stränder precis efter ett dopp. Halmstads sommar lager började säljas så sent som i maj i år och jag tycker att du ska pröva den, drick den gärna iskall till något grillat.

Inga kommentarer: