tisdag 28 juni 2011

Grattis Hasse Alfredsson!

Idag fyller Hasse Alfredsson 80 år, det finns ingen människa som fått mig att skratta så mycket som Hasse. För något år sedan hade jag fyllt en mp3 spelare med en massa Lindeman, jag gick långa promenader och lyssnade på dessa Lindemän och utan att egentligen tänka på det gick jag och gapflabbade och det var ju lite pinsamt när man mötte andra som också var ute och promenixade, men, men, vem kan lyssna på dessa Lindemän med Hasse å Tage utan att skratta? Skulle vilja gratta Hasse med en öl om det gick, men hoppas och tror att han själv har den goda smaken att fira sig på detta vis, Grattis Hasse! avslutar med två fina Hasse Alfredsson citat:


"Livet är som en påse, det blir tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något" och


"Livet är inte bara knog, öl är t.ex. gott"

2 kommentarer:

Jonas sa...

Grattis Hasse! Sheena har precis nått kiss- och bajsåldern och naturligtvis spelade jag "Knut med skämtlynnet" för henne, blev en favorit direkt. "Kiss och bajs sa dom" säger hon och skrattar när jag spelar den. Härliga Hasse!

-DES- sa...

Roligt für alle!