lördag 12 mars 2011

Melodifestivalen 2011

Ska ni se på melodifestivelen? jag hör att den börjar nu, tjejerna i soffan har bunkrat upp med allsköns godis och dricka. Vem tror ni vinner då? själv vet jag inte så noga vilka som är med men av det jag hört så tycker jag nog att Swingfly (den ömfotade primadonnan) är vassast. Jag har funderat lite på det där med röstningen, i vår familj ringer vi inte in och röstar men ganska många gör ju det, om SVT vill ha en rättvis röstning så skulle systemet vara så att alla kunde ringa in och rösta en gång per telefonnummer och då skulle det naturligtvis vara gratis, så att så många som möjligt ringer in, för som systemet är nu så är det åt h-vete, minns förra årets vinnare - inte? nä vem gör det? helt otroligt att den sketdåliga låten kunde vinna men det var naturligtvis släkt, vänner och bekanta som ringde in och röstade fram skiten och sedan gick det ju som det gick också! ..nej jag tror att det behövs en radikal förändring på röstningssystemet i melodifestivalen. men va fan! egentligen bryr jag mig inte alls, jag bara låtsas! och nu ska jag ta mig en kall pilsner och spela poker på Unibet.

Inga kommentarer: