fredag 27 augusti 2010

Kan sälv

Sand! små j-la sandkorn hade kilat sig fast så att objektivet på min kamera inte orkade öppna sig, har haft med den till två försäljare som tittat på den och krasst konstaterat att det skulle kosta mig mellan 900-1200 kr för att få den fixad, och det var det ju inte värt konstaterade vi allihop!

En dag fick jag för mig att skruva isär kameran, det måste ju gå ...men, det gick inte! jag hade varken verktyg eller tålamod att plocka med den, men idag tog jag till våld ..och då gick det! linser, fjädrar och allsköns bråte flög omkring mej det tog ett tag att leta upp de små, små fjädrarna men till slut hittade jag dem mellan kuddar och lakan (naturligtvis så ligger jag i min säng, man är ju bekväm) det enda "verktyg" jag använde var en nål för att få de små fjädrarna tillbaka på de små, små piggarna ..och voilá nu är den fixad och klar, och jag är ganska nöjd nu med en kall brewski i näven!

Inga kommentarer: