onsdag 22 juli 2009

Svennis i Notts County FC



Notts CountySven-Göran Eriksson tillträder omgående som ny sportchef i Notts County i engelska fjärdedivisionen. -Jag tycker särskilt om den här rollen och den unika möjigheten att bygga klubben på lång sikt, säger Svennis, som fick sparken som Mexikos förbundskapten tidigare i år. Eriksson kommer att arbeta som vanligt med Tord Grip. Svennis lön kommer i hög grad att bestämmas av Nottingham klubbens framgångar. Han blir också aktieägare i Notts, som är världens äldsta fotbollsklubb.(SVT Text)

Som Forestsupporter tycker jag naturligtvis att han valt rätt stad - men kanske fel lag, kul ändå! en svennis är precis vad "The Magpies" (Skatorna, som laget kallas) behöver, laget har kämpat i de lägre divisionerna så länge jag minns, många Forest supportrar känner sympati för County det har jag sett i de enkäter jag läst som svar på frågan - om de följer eller sympatiserar med något annat fotbollslag i England. Det ska bli roligt att följa Magpies i kommande säsong!

Inga kommentarer: