fredag 31 juli 2009

svar på ett svar

Jag har fått svar på Gothia Cup och mångkulturen http://dodstrakigt.blogspot.com/2009/07/gothia-cup-och-mangkulturen.html så här svarar Göteborgs-Postens skjutjärnsreporter Linn Ohlsson på mitt inlägg som jag även skickade som mail till henne.

Hej Dennis!
Ledsen för sent svar, men jag har haft fel på min mail ett tag.
Jag kan konstatera att du har en helt avvikande uppfattning från de flesta när det gäller mångkultur. Mångkultur kan existera en stund, på en plats, tillfälligt. Utbyte mellan kulturer är mångkultur. Och mångkultur är väl på intet sätt alltid politiskt?

Gothia Cup handlar om sportsligt och kulturellt utbyte. Det säger inte minst arrangörerna själva. Och vad är problemet med det?

mvh
Linn

Linn Ohlsson
Göteborgs-Posten

Kul att få svar även om det är ett tråkigt och lite förutsägbart svar! "Jag kan konstatera att du har en helt avikande uppfattning från de flesta när det gäller mångkultur" -Ja alla personer på den politiskt korrekta G-P som Linn kommer i kontakt med, har av naturliga skäl samma pk uppfattning om mångkultur som Linn har. "Mångkultur kan existera en stund, på en plats, tillfälligt" -Den stunden kallas arbetstid och platsen kallas G-P huset. "Utbyte mellan kulturer är mångkultur" -svart på vitt, helt generellt - så är det! hörde nyss på radion att två spelare ur fotbollslaget Hapoel Tel Aviv misstänks för våldtäkt efter fotbollsmatchen mot IFK Göteborg igår, undrar lite om vad offret tyckte om det mångkulturella utbytet? kanske får jag läsa det i G-P? ..nä ..troligen inte det. "mångkultur är väll på intet sätt alltid politisk?" -nej de israeliska fotbollspelarna tänkte nog på helt andra saker än politik. Om man är positivt inställd till mångkultur så tycker man att det bara är rasister, idioter och folk som inte vet bättre som är emot det käcka och glada multikultipartyt - jag vet inte om det är så många som är emot mångkulturen men jag vet att de flesta tvivlar starkt på den - så någon stor avikande uppfattning om mångkultur det har jag inte.


"Gothia Cup handlar om sportsligt och kulturellt utbyte. Det säger inte minst arrangörerna själva. Och vad är problemet med det?" -Problemet är att Linn Ohlsson på G-P hittat på detta själv - det står inte en rad någonstans om ett kulturellt utbyte. Gothia Cup är en internationell ungdomsturnering som ägs och drivs till 100% av den ideella föreningen BK Häcken.

Inga kommentarer: