onsdag 13 januari 2010

FOReST



Nottingham Forest har alltid varit mitt lag, jag vet inte riktigt när jag började följa dem men det bör ha varit i början av åttiotalet, på den tiden hade alla ett engelskt favoritlag, inte som nu när ungarna håller på lag i spanska, italienska och andra skumma ligor, på lördagarna sändes det alltid engelska matcher i tipsextra med 'pling i rutan' och trav i halvlek. Tipsextra och senare också Tipslördag(tv4) sändes mellan november och mars, antagligen för att inte konkurera med svensk fotboll. Jag har tidigare varit med i Nottingham Forest Supporters Club of Scandinavia som i huvudsak är en norsk klubb, medlemsbladet heter Skogvokteren, årsavgiften är 120 Skr, webbadressen: http://www.skogvokteren.org/
Filmen Forest - Manchester City från 1990, är lite skum i början, den spolas bakåt och Brian Clough verkar ha grodor i kepsen, men sedan visas en sekvens där Gary Crosby gör ett mål som jag aldrig glömmer, ett fantastiskt mål, ett gammalt smeknamn på Forest är The tricky tree och det passar som synes bra! Forest vann den här matchen med Crosbys mål 1-0 (det var andra regler då).

Den andra videon har jag bara med för musiken, Forest red dogs - We are Nottingham Forest. Forest möter Sporting Lissabon i Albufeira 2009-07-11. Forest vinner med 0-1 (Anderson).

Förnärvarande ligger Forest på en andra plats i the Championship som den näst högsta ligan i det engelska ligasystemet heter, och visst börjar man nu hoppas på en come back i the Premier league, men ärligt talat så spelar det inte så stor roll vilken serie de spelar i, huvudsaken är att de alltid spöar De*by County(Sheeeepshaggers).


YOU REEEDS!

Inga kommentarer: