måndag 23 november 2009

En verklig skräckhistoria

Efter en bilolycka var Rom Houben försatt i koma, 23 år senare upptäcker läkare att han varit vid medvetande hela tiden. Houben var paralyserad och kunde inte meddela omvärlden att han hörde varenda ord som läkare, föräldrar och vänner sa, 'I dreamed myself away,' 'I screamed, but there was nothing to hear,' säger Houben, nu 46, läkarna utförde flera koma tester innan de diagnoserade honom som hjärndöd, men för tre år sedan med nya högteknologiska hjälpmedel visade hjärnröntgen att Houbens hjärna fungerade fullt normalt. Uppvaknandet har han beskrivit som en 'pånyttfödelse' efter terapi har han kunnat meddela sig genom textmeddelanden via datorer 'All that time I just literally dreamed of a better life. Frustration is too small a word to describe what I felt.'
Läs mera: http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1230092/Patient-trapped-23-year-coma-conscious-along.html

2 kommentarer:

Todde sa...

Ett öde värre än döden!

-DES- sa...

Efter närmare 24 år på Saab Automobile känner jag precis som den här killen! 'hela tiden drömde jag om ett bättre liv' och 'frustration är ett för litet ord för att beskriva vad jag kände' eller klassikern 'jag drömde mig bort'