måndag 22 augusti 2011

Simskolan på Såtenäs

Idag börjar skolan igen för mina barn, sommarlovet är slut och hösten börjar göra sig påmind, i tidningen läser jag om diverse simskoleavslutningar som hållits. På bilderna ses badplatsen i Såtenäs, här bedrevs kommunal simskola och här lärde jag mig simma en gång i tiden, jag var en baddare på att bada, jag brydde mig aldrig om några som helst temperaturer och lärde mig snabbt att simma, på den tiden var det lite pompa och ståt över simskoleavslutningarna, min simfärdighet belönades med att jag vid avslutningen fick gå fram och lägga en lövad krans på självaste översten för F7s huvud samt att jag förärades med både diplom och diverse simmärken. På Såtenäs är flygflottiljen F7 förlagd sedan fyrtiotalet och även om Såtenäs var lika militärt då som nu så är det hart när omöjligt att komma in på detta område idag, så nu bedrivs inte längre någon simskola här, tunbarnen får åka till Arken i Tådene och lära sig simma bland vassen där istället, synd tycker jag för på Såtenäs finns mycket vacker natur med perfekt bad och fiske.

Inga kommentarer: