söndag 16 januari 2011

NFL

Igår kväll satt jag och tittade lite på NFL eller Amerikansk fotboll som det kallas, jag vet om att jag är orättvis när jag skriver detta, men det var något av det sämsta jag sett, idrottsmässigt alltså!, det hände ingenting, domaren startade spelet, någon stackare fick tag i bollen han stod i två-tre sekunder och funderade på vem han skulle kasta den till, när de två-tre sekunderna gått fick han fem-sex spelare från det andra laget över sig, och i och med detta var spelet avblåst, nu går det någon minut, tv visar två repriser på det som hände under dessa sekunder, det diskuteras, sedan ...samma procedur igen, killen som får bollen får nu iväg ett kast till en medspelare, medspelaren fångar bollen och får genast fem-sex motspelare över sig, spelet avblåst, en minuts paus, tv repriser, diskussion ..och så höll det på. Det var väldigt amerikanskt, stora biffiga arga killar med jättebreda axelskydd, en entusiastisk publik som stod och vevade med sina halsdukar (varför?) man kan säga att det var 100 procent attityd och 0 procent idrott ...eller kanske säga att det var 100% USA. Jag vet inte om denna idrottsgren utövas i länder utanför USA ..det skulle väl vara i Sverige då, vilken skit!
idrott förresten? de idrottsmän jag såg skulle kunna tillhöra vilket raggargäng som helst.

Inga kommentarer: