fredag 21 januari 2011

En idiot på resa

Såg ni premiären för Ricky Gervais nya serie En idiot på resa? Ricky Gervais och hans kompis Stephen Merchant skickar ut Karl Pilkington på en resa jorden runt för att uppleva de sju underverken.

Karl Pilkington är ingen lättimponerad kille, han är dessutom en mycket motvillig resenär. Där andra reseprogram vältrar sig i hur härliga och exotiska andra kulturer är, vill Karl bara åka hem.
Första resmålet var Kina och “The great wall of China”, som av Pilkington får knappt godkänd med betyget “The all right wall of China”.

"I know he would hate it. That’s why I did it" säger Ricky Gervais nöjt om varför han låtit skicka ut just Pilkington runt omkring i världen, följt av "this is the greatest practical-joke ever" ja Gervais skrattar gott åt alla små "hyss" han och Merchant utsätter den hemlängtande Pilkington för.

Men, faktum är att jag nog aldrig tidigare stött på en sådan själsfrände som jag gör i denne Pilkington, jag är precis som han när jag är ute och reser, ingen kan tala om för mig vad jag ska imponeras av - sånt avgör jag själv. För mig har det med intressen att göra. Hursomhelst så är En idiot på resa en jätterolig serie som ni måste se, går i SVT1, torsdagar, klockan 22:45.

Inga kommentarer: