fredag 25 januari 2013

Marcus och Ola var sugna på öl ...

Marcus och Ola var sugna på öl, men hade bara en skrynklig tjuga att dela på.
- Vänta, jag har en ide, sa Marcus och sprang in till kötthandlaren.
Efter en stund kom han ut med en stor korv.
- Är du inte klok? Nu har vi ju inga pengar kvar alls, sa Ola.
- Oroa dej inte, häng bara med, sa Marcus.
...
De gick in på en pub, och Marcus beställde genast två stora starköl och två whisky.
- Nu har du blivit spritt språngande galen. Fattar du vilken knipa vi kommer att hamna i? Vi har ju inte ett öre på oss! sa Ola.
- Ta det lugnt, jag har en plan. Skål! sa Marcus med ett stort leende.
När de två grabbarna hängt på puben ett tag och druckit upp allt, sa Marcus:
- OK, nu sticker jag korven genom blixtlåset. Du går ned på knä och tar den i munnen.
Bartendern såg vad de höll på med, blev heltokig och kastade ut dem bums! Marcus och Ola gick till pub efter pub, blev fullare och fullare, och slapp undan notan varenda gång med sin geniala plan. När de kommit till den tionde puben sa Ola:
- Nu orkar jag inte göra det här längre. Jag är knallfull, och mina knän tar kål på mej!
Då svarade Marcus:
- Hur tror du jag känner mig då? Jag tappade korven på den tredje puben....!

Inga kommentarer: