onsdag 10 oktober 2012

Bert Karlsson öppnar flyktingförläggning

Det är först när Bert Karlsson öppnar flyktingförläggning som man förstår hur lukrativ denna form av människohandel är.

Migrationsverket akuta behov av boende till de många asylsökande får Bert Karlsson att än en gång göra Stora Ekeberg till flyktingförläggning, här drev Bert Karlsson flyktingförläggning redan 1992 det var sveriges då största flyktingförläggning.
I en kampanjartikel sponsrad av Skandinaviska Enskilda Banken (SEB) berättade Bert Karlsson om hur han tjänade 50 miljoner årligen på sin flyktingförläggning samtidigt som han undvek konkurs genom att arrendera verksamhet till sig själv.
Bert - flyktingarnas vän?
Bert: “Bankdirektören höll ju på att dö när jag berättade att jag hyrde ut till mig själv. Jag satt uppe på natten och ordnade allt med min jurist, den enda jag kunde lita på.”

Inga kommentarer: