tisdag 17 maj 2011

Var är jobben?

Idag gick jag upp ganska tidigt, väckt av malins väckarklocka

(TILLVERKAD I JAPAN)

jag drog upp rullgardinen

(TILLVERKAD I KINA)

Under tiden som Kaffebryggaren

(TILLVERKAD I KINA)

puttrade på med kaffet

(TILLVERKAT I COLOMBIA)

så passade jag på att raka mig med min rakapparat

(TILLVERKAD I TYSKLAND)

jag tog sedan på mig en pikétröja

(TILLVERKAD I TAIWAN)

ett par jeans

(TILLVERKADE I INDIEN)

och sockar

(TILLVERKADE I KINA)

jag tog ut bröd ur frysen

(TILLVERKAD I TYSKLAND)

tinade det i micron

(TILLVERKAD I JAPAN)

och satte på radion

(TILLVERKAD I HOLLAND)

efter frukost satte jag mig ner vid min dator

(TILLVERKAD I USA)

under tiden som jag letar jobb kan jag inte låta bli att undra varför det finns så få lediga jobb i Sverige.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Kaffet är lite svårt att göra i Sverige till ett bra pris, men resten borde fan kunna fixas till. Jättebra och tänkvärt inlägg!

-DES- sa...

Tack! ja kaffet är nog lite svårt att göra svenskt, vet inte vad jag tänkte på där riktigt! men klädindustrin i Borås och varvsindustrin i göteborg t.ex är arbetstillfällen som aldrig kommer tillbaka.
Kanske bara var önsketänkande det där med kaffet.