måndag 9 maj 2011

Nu är det klippt!

Så har det varit premiär med gräsklippningen och det gamla tröskverket startar som alltid på första knycket och det är man ju tacksam för, däremot ångrar jag mer och mer att jag inte köpte en självgående då för åtta - nio år sedan, kanske känner han av det och det är nog därför som den alltid startar så lätt och fint, han vet att krånglar han så är det kört! Jag klippte mitt på dagen och det var varmt, det har inte regnat på några dagar så det var fullt med frömjöl som yrde överallt, gick man emot häcken så befann man sig strax i ett stort moln av pollen och jag fick hålla andan och springa undan, det känns lite underligt att det nyss var snö och kallt och redan går man och gnäller att det är för varmt och ber till regngudarna, jaja nu är det en hel vecka kvar till nästa gång gräset ska klippas - hoppas jag!

Inga kommentarer: