tisdag 21 december 2010

X-Mas Project - Jingle bells

X-mas project, Bangin' round the x-mas tree. Tyska skivbolaget Aaarrgh records samlade 1986 ihop ett gäng metalkillar från olika band bl.a Living death, Rage, Mekong delta, Holy Moses och Running wild för att sprida lite julstämning.

Den här vinylen köpte jag 1986, samma år som den kom ut. Jag köpte den på Dolores som då låg på Engelbrektsgatan(?) i Göteborg. Dolores sålde skivor och tidningar, nytt och begagnat, ja det gör de väl än, men då på den tiden var affären ett vattenhål för såna som mig, såna som inte gillar mainstream, vi vandrade runt i öknen i veckor innan vi till slut fick ihop ett roundupgäng som ville hänga med ner till Götet och härja, till den stora världen, och leta i skivbackar, gå till Dirty Dicks (fanns även i Trollhättan på den tiden) och Shock som sålde bandtröjor och kängor, och till en massa andra fräcka affärer som bara fanns i Göteborg, nu var det många år sedan jag var i Götet och sprang och letade i skivaffärer o.d, ja det var länge sedan jag köpte en skiva överhuvudtaget, flera år sedan! det var nog på den tiden innan jag laddade ner DC++ ...ehh! av någon anledning.

Inga kommentarer: