onsdag 19 december 2012

Bondfångeri på låg nivå

Ja som ni ser så har någon gjort ogiltiga inloggningsförsök på mitt konto i Swedbank, det ställer ju till en del, hela morgonen har jag verifierat mina "faktureringsuppgifter" till en okänd adress i Holland ..not!
Ingen är väl så jävla dum så att de går på detta? det första man reagerar på är avsändarna:
 
Swedbank-InfOO(a)goed-speelgoed.nl
SwedBank(a)Mail.se
Support-SwedbanK(a)srv19.uniserver.nl
 
När fick du förresten senast ett brev från din bank som börjar med: Hallå, ?
Sedan behöver jag knappast nämna språk, satsuppbyggnad och stavning, det hela ligger på dagisnivå.
I första mailet står det att: ogiltiga inloggningsförsök till mitt konto gjorts från en okänd IP-adress, i nästa mail står det att: ogiltiga inloggningsförsök till mitt konto gjorts från en känd IP-adress, håhå-jaja! Jag som inte ens har något konto i Swedbank.
 

 

Inga kommentarer: