onsdag 6 juni 2012

Var i Falkenberg förra helgen ...

... tillsammans med goda vänner, sex familjer, vi hade alla hyrt de stora stugorna. jag vet inte riktigt vad det är men jag har känt mig väldigt trött på sistonne, har ju haft uppkörningen att tänka på, skulle egentligen kört upp 24 maj men vi ändrade det datumet. Som person har jag ibland ganska lätt för att stressa upp mig inför vissa situationer och denna uppkörning var just en sådan grej, i mitt huvud har jag gått igenom varje detalj som kan tänkas komma på detta prov twentyfour seven times two, så med all denna friska luft jag fick i mig på Skrea beach och skallen full av lastbilar med släp blev jag trött, orkade ingenting - jag behövde å andra sidan inte göra någonting men uppfattades säkert som ganska trist. 
Det var blåsigt, det gjorde inte mig så mycket, tyckte det var riktigt skönt att promenera på stranden. På lördagsmorgonen såg jag en tromb, tänkte att det kanske inte är så ovanligt med tromber (heter det så?) på hallandskusten, bestämde mig för att gå ned till stranden för att titta närmare på den men såg också till min besvikelse att den blev mindre och mindre så jag knäppte bilden här ovanför och när jag kommer upp på sandvallen på stranden har den nästan lösts upp helt och hållet. Tromben, eller tromberna (det var flera stycken) uppmärksammades en del i media bl.a i Hallands nyheter.
Fotot här ovanför tog Elin på fredagskvällen, ser ganska dramatiskt ut. Det soliga fotot överst tog hon på lördag em. Klicka på bilderna för att se dem större.

Inga kommentarer: