fredag 15 juni 2012

En gam i Alafors

Jag vet inte om det var den förste eller kanske den fjärde juni som jag på väg hem från körskolan såg ...en gam. Jag körde 45an norrut och hade precis passerat Alafors, ni vet där de har en skidbacke, det var där fast på andra sidan vägen, det är brant berg där och på berget höga granar och tallar, det var där jag såg den, den slog sig ner i toppen på en gran, solen lyste på den och den var väldigt mörk, nästa på gränsen till svart, medans hals och huvud var vita, den hade den där karaktäristiska gamnacken, jag blev naturligtvis förvånad och det enda jag tänkte var att vem skulle tro mig om jag berättade att jag sett en gam i Alafors? så jag berättade inte det för någon (mitt jävla nööööt) det skulle jag ju gjort, skrivit om det på bloggen. Känns jävligt B att skriva om det så här efter jag via massmedia fått bekräftelse på min observation. 

http://www.sofnet.org/sof/huvudnyhet/huvudnyhet-2012/gasgam-pa-besok-i-vastsverige/

Inga kommentarer: